torsdag 20 januari 2011

Resedrömmar

Om man är hemma med en halvkrasslig liten son som tittar på barnprogram, då kommer jag i alla fall till det stadiet att jag planerar låtsasresor. Jag motiverar det med att jag är väldigt förberedd och påläst den dag det är dags att resa. Om inte annat har jag skaffat mig lite kunskap som jag kan använda till På Spåret...

Den resa jag planerade idag var till det nya resemålet som Skavsta börjar flyga till den 28 mars: Brindisi i Apulien, "klacken" på Italien. Jag är mycket nyfiken på den sidan av Italien, då jag inte varit där än. Med Ryanair och Skavstas flygplats så pass nära så blir ju allt resande mycket lättare (men jag sa inte bekvämare, när det gäller flyg med Ryanair....).

Hittade också ett mycket trevligt bed & breakfast där jag skulle kunna tänka mig att bo. Det är en svensk familj som driver det.



Ja tack, en god pastarätt, bröd, olivolja och kanske ett gott lokalproducerat vin till detta.

 
De egendomliga trullihusen i Alberobello som till stor del byggdes under 1400-talet. Stadskärnan har därför blivit klassad som världsarv av UNESCO.
Härlig utsikt!

1 kommentar:

  1. Du kanske skulle ta betalt för att fixa ihop mysiga resor för den som inte har tid och ork att surfa runt, tror du skulle kunna göra det jättebra. Jag blev sugen att dra dit, tror du det är skapligt väder på påsklovet? Kram Fia

    SvaraRadera