söndag 4 mars 2012

Det var ett tag sedan

Att blogga har varit nedprioriterat under en tid här. Jag blir en sådan perfektionist när jag ska försöka få till ett inlägg, med redigerade bilder och rätt meningsbyggnad, att jag istället för att göra "något", gör "inget". Det tar liksom upp för mycket tid och jag tröttnar.

Men idag kom jag ihåg lösenordet till bloggen, det är söndag kväll och Niklas och barnen fixar hemmagjord pizza och jag tog mig en liten paus. Det är helt underbart att höra barnen prata, kommentera och fixa med maten. Man tänker (och uppskattar) det mer när man är lite på sidan om, i mitt fall på övervåningen.

Tidagare idag har vi haft lite kalas för Stora storebror som fyller 18 år på fredag. Smörgåstårtan Bocadillo från Sultans var beställd och en liten Operatårta med 18 ljus, som töntiga mamman klämde dit, mumsade vi också på (ja, inte på ljusen då, utan på tårtan). Storasyster kom igår kväll och vi fick rå om henne ordenligt denna helg. Jag misstänker dock att hon tycker "borta bra, hemma bäst", när hon tog tåget tillbaka till sin lägenhet i Norrköping ikväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar