lördag 9 april 2011

Lördagsmeny

Hjälp, stoppa tiden! Jag trodde det var en vecka sedan jag bloggade, men ser nu att det snart var en månad sen jag sist skrev ett inlägg. Men, går tiden fort kommer våren fortare och det är ju positivt!

Som alltid på lördagar försöker vi få till en trerättersmiddag. Dagens meny blev:

Förrätt
Tunnbrödssnittar med tonfisk- och purjolöksröra

Varmrätt
Potatisgratäng, rostbiff och rödvinssås med trattkantareller. Till det ruccola, cocktailtomater och lite ringlad creme de balsamico över salladen.

Efterrätt
Till tv-programmet Körslaget serverades Tores kladdkaka med gammaldags vaniljglass.

Dryck: Periquita Reserva 2008 (2560)


Förra fredagen gick största storebror hårmodell på sin kusins skola där hon utbildar sig till frisör. Temat för modeshowen var Årstiderna och Sebastian fick agera vinter. Jag har snott några bilder från skolans hemsida för jag tycker det var så fina bilder och så duktiga elever.


Fashion Week på Kungsgårdsgymnasiet i Norrköping

2 kommentarer:

  1. Men Åååå, vilka fina bilder!!! Du har väl bett om kopior så att du kan förstora och ha i ram? Supercoolt verkligen!
    Jo du, den där damen med zinklådorna som du skrev om - tror du att hon har fler att sälja? Skulle gärna ha en till...om de inte är för dyra såklart?

    Kram // AH

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Trillade in här av en slump. Hade nog slutat att kika in på den andra bloggen, men fick för mig att kolla in och se om det kommit något nytt. Kul att hitta hit, hoppas allt är bra med er!
    Kram

    SvaraRadera