söndag 13 februari 2011

Lördagstradition

Det som började som en engångsgrej vid högtidligare tillfällen har blivit till en mycket trevlig lördagstradition. Trerättersmiddagarna!! Jag står oftast för för- och efterrätt och N för varmrätten. Det har blivit så att man redan i veckan börjar fundera på vad man ska tillaga på lördagen.  I går var menyn i alla fall följande:

Meny
Förrätt
Filodegsknyten med lufttorkad skinka, oliver, tomatpuré och västerbottenost
Galiamelon
Ruccola med balsamicosås

Varmrätt
Ungsstekt rostbiff med rotfruktsgratäng
Bearnaisesås
Tomat- och rödlökssallad

Efterrätt

Till maten drack vi ett rött sydafrikanskt vin, Bundustar (och barnen fick Willy's Premier cola).

Lyckas aldrig med fokusen på mitt 50mm-objektiv... Detta är dock förrätten.

1 kommentar:

  1. Men Åååå, vad gott allt det där lät! Och vilket bra sätt att prova ut olika menyer på. Vi hade en period när vi lagade trerätters på fredagskvällarna, men det har visst runnit ut i sanden...Kul att utmana sig själv, och kul när båda är engagerade i matlagningen!
    Beträffande objektivet, som du frågade om, så använder jag alltid vårt 18-55 vr-objektiv. Jag har också ett fast 50 objektiv, men det använder jag aldrig. Blir det bättre om du fokuserar manuellt? (Eller det kanske du gör?)
    Lycka till och kram!

    // AH

    SvaraRadera